Friday 16 December 2011

24-7

Hello everyone, apa khabar dah lama tak hapdated dengan korang kan??..apa boleh buat...sangat bz dengan kerja yang 'bukan hakiki' ini. Semasa 'karangan' ini di coret, aku sedang berada di pejabatku sendiri...pada hari AHAD bersamaan jam 6.43 petang...Giler arhh...kalah reporter..keje x tentu masa.
Dah nak buat macam mana, inilah kerja baru aku..yang terpaksa dilalui hari-hari. Balik pun sentiasa lambat.
Bila fikirkan balik...not that bad la..dulu, tempat inilah paling di takuti dan di geruni semua.
Lepas insiden kena 'MARAH' KAW-KAW' tu..pergh, sentap memang la sentap, tapi nk buat cmner kan..dia bos aku kuli....and aku terpaksa admit, aku salah. Sekejap la...terasa mcm loser..lepas tu..buat bodo je bila kena, pastu tahan la kena maki.

Keje dunia 'glamour' cmnilah, hakhak....takpa, aku nk pulun habis2 keje, pas tu hujung bulan aku nk cuti. Family Vacation tak boleh nak miss. Hehe. 
 pic from google
mungkin ini adalah aku secara kasarnya
xcept for gender n laptop dan meja yang konon bersih itu..haha

Sambungan dari hari AHAD yang lepas...sekarang ialah hari SELASA. Office Hour seperti biasa, tapi bila melangkah je ke opis pagi tadi...jenguk kat papan kenyataan yang berwarna putih tu, waaaahhh....banyaknyer...senarai event yang memerlukan perhatian 24/7 dari aku tuh..gilerr ah, keje betul aku nih. Dah jangan nk komplen byk sangat, cari rezeki dengan halal, macam nilah...rasa penat, dan ikhlas. Hari ini, baru sempat bersambung balik apa yang tergantung hari tu. Menteri pun tak sesibuk..aku nih ha..haha.

Tapi, aku dah mula merindui, ayah dan mak aku kat kg, lamanya tak balik akibat kekangan kerja nih<----cewaah ayat. Sampai termimpi2 plak. Dah betul-betul homesick nih. Rindu kat teman-teman karaoke, rindu kat 'skandal-skandal'....ahahaha. Rindu nak pergi bercutiiiii.....


Rentetan Dari cerita di atas,...aku menyambung kembali pada minggu berikutnya, iaitu hari ini(15/12/2011) pd jam 10.27 am. Serius, aku tak ada masa nak berjimba la la la...
Gambar pun tak sempat nak upload...segala-lanya terabai?oh tidak...


Inilah penangan kerja lebih masa, memang tak ada masa langsung untuk diri sendiri. Untuk keluarga lagilah.
Serius beb aku rindukan zaman sosial ku yang dulu, silalah lepaskan aku dari cengkaman kuku besi ini, tak tahu sampai bila boleh ku tahankan. huhu.
Sekian.
Habis jugak ku khatamkan benda nih setelah berminggu2 tergantung.

No comments:

Post a Comment