Tuesday 15 November 2011

Antara Cinta, Cita-Cita dan Pengorbanan.

TEATER = BADAI SEMALAM-ANTARA CINTA, CITA-CITA DAN PENGORBANAN.

Sesekali ubah angin tengok teater, memang BEST GILERRR...bukan sebab lakonan atau pun watak yang di mainkan masing-masing, tapi sebab feel yang aku rasa masa tengok dan menghayati setiap satu babak, props, costume dan suasana itu sendiri. Waaahhh...mengagumkan. No wonder la...Teatear Muzikal Puteri Gunung Ledang aritu dapat sambutan.

Cerita ini di adaptasi dari Novel nukilan Khatijah Hashim. Walaupun aku tak pernah tahu dan baca novel ini, tapi bila aku hayati betul2 apa peranan dan watak masing2 semasa ber'teater', memang terkesan. Dan aku memahami jalan ceritanya sehingga habis. Kalau nak bagi perbandingan antara Panggung Wayang dan Teater. Teater is the Best la...and of course la tiket lagi mahai dari biasa, tapi aku tak kisah...janji puas. Bak kata kamus?erk.....Nikmat beb.!!!

Aku tak bolehlah nak preview habis-habis teater nih, tak suspens pulak orang nk tengok kan. Tapi kalau nak try..boleh jer...ke aku orang yg pling lambat try..?haha.Whatever. Dahlah main redah je.(Tak tahu nak masuk jln mana). Terpaksa cari info terdekat nk g Istana Budaya macam mana. Mujur aku drive, kalau nek public transport?Kompom tak balik...habisnya dalam kul 11.30 jugak la.

Sedikit Info pasal watak: 
Maaf :- ini bukan wataknya...haha
Erra Fazira pegang watak utama Mazni, mmg layak dia dapat gelaran primadona tu, lakonan sangat best. Dan sangatttt...cantik. Macam mana dia boleh cantik macam patung ek?Sangat flawless ok.!!

Aaron Aziz a.k.a Karim. Aku tak tau nak describe camne mamat nih, walaupun aku pengikut tegar cerita Nora Elena, tapi aku tak la nak minat sangat  SETH TAN lakonan Aaron Aziz. Tapi bila tengok secara REAL atas pentas panggung sari tu....Waaaahh, aku jatuh cinta berkali-kali lah....hahahaha. 

Fizz Fairuz a.k.a Dr. Zaki. Comel....mmg comel, Nak -nak bila dia menari. Hahaha..seksi wooo.....tapi antara Dr. Zaki dengan Karim. I'll prefer Karim si Budak Nakal. Girl's always love the bad guy's. What to do kan...haha. 

Datin Paduka Umie Aida@Mak si Karim the Bad Guy's
Datin Ziela Jalil         @ Mak Si Mazni the Good Girl
Neefola kot                @ Si penggoda anak Makcik kepoh
                                       (tak ingt nama wtk)
Jasmin Hamid           @Si penggoda, perempuan Disco Singapura
                                       (pun tak ingat nm wtk)
Emelda                       @ Makcik kepoh 
dan lain-lain artis budaya.
(Info apa nih?nama watak x jelas--google ek?)
antara watak-watak Teater Badai semalam...:-P
(owh..abaikan budak konon artis tuh..haha)
Nampak sikit Jasmin Hamid-Seksi wooo...

F.Y.I Ini adalah kali pertama aku menjejakkan kaki ke Panggung Sari, Istanan Budaya., walaupun hakikatnya dah 5 tahun aku di kolumpo nih, Wonderful bebeh....amazing interior. Macam nak pergi lagi pasni. Berbaloi dengan harganya kan..
Mcm Sydney Opera Ouse tak?Cehh..macam lah prnh g
Tapi...cntikkan???
(ohh..please dont bother with the persons..she just the cover..haha)

Seat ni adalah second rows from the left ke right?Ahh..kiri sudah. Jadi segalanya sangat jelas, cuma si Aaron tak de scenes jatuh dr stage...kalau tak aku sambut dah...ahaks..gatai...:-P. Serius KACAK.!!. 



Skrin yg sgt besar...
(ade subtitles eng+lish)..kat atas dia..xnmpk plak

Sesi 20 min bersama pelakon memang tak cukup, tapi kita pun kena paham la...mesti diorang sangat penat, tiap-tiap hari buat benda yang sama. Dah la kena Konsisten setiap masa. Ada jugaklah silap satu dua, nak-nak bab gaduh dan Mazni kena halau tu..haha, kelakar...pintu tak
leh tutup plak. Gegarlah gelak satu panggung. Member aku sorang lagi dah mengundur diri untuk balik. Tinggal la aku sndrik. Tapi aku tak beratur pun...panjang giler..tak kuasa nak tunggu. Semalam pun dah dekat kul 11.30 mlm. Jadik aku sempat lah amik gambar sesi bertemu peminat yang  20 min tu. Bateri kemera pun dah kejam celik nk padam. Jadi cepat-cepatlah aku snap apa yang dapat. 

Emelda & Fizz Fairuz.

Erra Fajira yg gojes.


Ohh...Aaron Aziz...ku

Datin Paduka Umie Aida.
nak jugak enteprem....:-)

Ikut kapasiti dalam panggung memang sangat penuh, sampai kat atas2 pun...tak tau la rates tiket bapa plak kan. Janji dah masuk..kau ada?Haha...statement tak mau kalah...:-)
Peace yoo...:-)

Semuanya sebab budak nih, kalau tak..sampai bila pun tak merasa nak masuk Panggung Sari Istana Budaya nih. Tak merasa la kau DakAien. Terima Kasih Daun Keladi lah..kalau ada jgn lupa bagi lagi. Sorang pun aku pergi....:-)

Haaa,,penat dah...mecoret dalam nih. Bila ada story...panjangnya patah perkataan. Cuma nak berkongsikan Enjoyment yang dirasakan itu kepada korang semua. Apa lagi, meh ar penuhkan panggung. Tak rugi..:-)

P/s: Tak puas hati jugak, sebab tak leh konsentrate kat main lead actor, sebab mata nih sibuk nk tengok props yg bergerak2..dengan backup dancers.Oh...kereta Sport's merah itu Hebat. dan Real bukan prop's.
Adios....
Guna Tagline BoBoy Boy...TERBAEKKK...

2 comments: