Friday 25 November 2011

Survivor.

Hello everyone...puhh lama betul tak hapdated nih..susah nak hapted..sebab takder teknologi canggih kat tempat baru aku tuh. Tempat baru..yup..New Place..New Eviroment..New Sorrounding(betul ke ejaan aku nih?).And Workplace like Hell...opssee...Itu yang aku rasa, tapi nak buat cmne...dah tentu sampai pencen kat sini. Huhu.

Topik Hari INi= Survivor!!!_oh, sebelum bercerita lebih panjang lagi. Do Remind This. Ini adalah pendapat aku semata-mata, pandangan dari mata contact lense aku. sekian.
1)Senyum walaupun kau tu berlakon semata-mata.
2)Ikut aje arahannya, janji jgn sampai marah dan kena marah. 
3)Kurangkan bercakap, jgn becakap langsung kalau bukan sbb kerja. Diam sudah.
4)Pekakkan telinga-butakan mata(stigma jer)jgn cucuk betul-betul . 
5)Balik je lambat, walaupun kau x rela.
6)Autakan semua yang Fakta- pasti kau selamat!

Pelik kan?Kenapa pulak aku kena nak survive bagai. Sepatutnya seronoklah, bila kat tempat baru yang konon glamour tuh!!puihh. Astaga. Well, to be through aku bukanlah ke tempat 'baru' tapi tempat lama yang sangat anoying kot!.Im happy with my job...but Im not Happy with the enviroment. So...what to do....ADAPTION!!!.
YES. Adaption....apa lagi yang perlu buat kan...nak taknak kena tempuh jugak. Walau seberapa berat pun dugaan yang datang. Apa pun, pasti ada hikmah di sebalik semua nih. Aku hanya mampu bersabar. 

Sekian, wasalam. 
P/S:korang boleh ikut cara survivor kt atas tu, nnti aku tmbh lagi kalau teringat. And apa2 consequences..tak jamin ok..haha

Tak ada cukup masa untuk bebel banyak2..ok chow..:-)
thid is not so faboulous friday okey.!!




No comments:

Post a Comment