Wednesday 23 November 2011

Proud To Be Malaysians-Always Be

Assalamualaikum. Salam 1 Malaysia. Hari ini for sure ramai yang ceria, happy dan muka ada senyum saje...Malaysia menang beb. TRUE. minat tu boleh di pupuk. Macam tengok bola ni jugak, bukannya minat sangat nak tengok...agak bosan la...asyik tengok bola golek-golek je, seksa bola tu kena tendang jer..huhu.

Tapi sebabkan semangat orang yang kat luar-luar(kedai makan) bersorak bagai nak rak, aku pun tiba-tiba terbakau semangat untuk turut sama bersorak. Maka duduklah aku depan TV 14 inci tu, main tukar-tukar channel antara TV8 dengan TV1. Asal orang luar sorak jer...aku pun sorak jugak, tapi yang masuk gol...cehh Indonesia, Ini mesti pakai bomoh nih. Senang je Indonesia dapat satu gol.takpa...masih ada masa lagi. MALAYSIA you can do it bebeh. Berkobar tengok diorang sepak-sepak bola. 

Tapi bila tengok Pasukan Harimau Muda berentap semalam, agak tough jugaklah. Ada time-time yang bola senang jer nak lepas ke gawang, tapi....macam ada angin jer yang tolak ke tempat lain. Faktor hujan pun boleh jadik jugak kot. Padang licin, tendangan pun tak smooth. Bola pun melayang-layang tak tentu arah la. Yang jatuh buat-buat tak bangun pun banyak. Huhu. Ini pandangan aku yang tak berapa reti sangat pasal bola. Tapi aku reti bab gol-meng'goal' nih. 

Keputusan seri 1-1 separuh masa pertama. Aku dah menguap panjang dah...Aishh..bila nak sumbat gol nih, lama sangat la pulak. Bila dah lama sangat menungu, tutup jelah TV14 inci aku tuh. Masuk bilik tido lagi baik. Haha.
Tapi sorakan tetap bergema-dan terus bergema. Siapa pulak yang goal nih?Tak boleh nak tido jugak. Ahh....tekan TV kat dalam bilik pulak. Walaupun tak tengok, tapi aku nak dengar jugak..apa yang di sorakkan bebudak yang melepak kat luar tadi tu. Berkobar tunggu sapa yang menang nih.


Aku rasa inilah perlawanan bola yang paling lama aku tengok. Tak habis-habis sampailah penalti di berikan. Deborr weii.....sekali sepak...gollll....sekali sepak...gollll...Akhirnya
kemenangan 4-3 melalui penentuan sepakan penalti sekali gus buat MALAYSIA JUARA...YEHAAA....
maka berakhirlah penantianku untuk tidoo...yang penting Harimau Muda terbaik

P/S:sejak bila kau minat bola nih?What ever..hah

No comments:

Post a Comment