Monday 28 March 2011

27. March. 2011, 3.00 PM..(almost accident)

...baru teringat, aku ada story nk share dgn korang la...bru je berlaku smlm..masa aku dgn mmber nk ke bangi...of cuz la lalu highway kan...tgh sronok2 laju ni(80km/j)...aku duk la lane tgh skali...sdg kami chit chat....lajuuuuuu je almari terbang  dpn cermin kereta aku...perghhh...punya la cuak..bygkan la almari 2 pintu besar gabak tu..boleh terbang dari atas lori..pakej dgn serpihan papan ' playwood' skali....mmg nak mlg betul kami...
...sbnrnya dri plaza tol sg. besi lg kami dh prasan keadaan lori tu... muatan overload pastu x bertutup plak tu...aku plak sdg elok je 'membontoti' lori sengal tu dr blkng...nasib baik sempat berpaut pada stereng ke kanan jln...dan sgt nasib baik kereta tgh x byk masa tu..klu x..tayar 4 keatas la kami...Alhamdullillah, xder apa2...
...tpi akibat keadaan x mengizinkan dan membahayakan pengguna jln raya yg lain..aku x der la amik gmbau lori berkenaan...klau x dah boleh report dah...hehe.
..Moral of the story : ..JGN MEMANDU DI BLKNG LORI YG BAWA LEBIH MUATAN..MEMUDARATKAN..
(BASE ON MY TRUE STORY)...SEKIAN.

3 comments:

  1. ala lupe lak..kt opez xleh nk apear buton folow..i jd polower u kt uma t la.hehe :)

    ReplyDelete
  2. wah ain dh ade blog! hehe

    nnt krg blk umh sara folo ain ek, ni pc opis xleh klik follow.. ain pon follow la sara eek..hehe

    * sib baik ain xpape kan..

    ReplyDelete
  3. ..tq..korang memenuhkan ruangan komen saya..huhu

    sara : mujur xder pape...sempat ngelak..remind kan en husband masing2..klu drive jgn duk rapat dgn lori2 ni..memudaratkan...

    ReplyDelete